Ahlsell

– Vi använder vår organisation och våra kunskaper för att bidra till Barncancerfonden. Samtidigt får vi möjlighet att sprida information om vårt hållbarhetsarbete och sociala ansvarstagande i vårt inköpsarbete, vilket i sin tur kan leda till fler och mer nöjda kunder, Magnus Nordstrand, Inköpsdirektör på Ahlsell Sverige AB.

Ahlsell är Nordens ledande grossist inom installationsprodukter, verktyg och maskiner och erbjuder marknadens bredaste sortiment inom VVS, El, Ventilation, Isolering, Verktyg & Maskiner, Kyl, VA, Bygg och Personligt Skydd. Företaget har som mål att vara branschledande inom hållbarhet och arbetar bland annat med en tydlig uppförandekod och väldefinierade system för bedömningar av leverantörer.

Barncancerfonden har sedan många år ett samarbete med Ahlsell. Bland annat har företaget istället för julklappar till sina anställda skänkt julgåvor i form av bidrag till Barncancerfonden. Samarbetet har utvecklats över tid och sedan 2017 är Ahlsell huvudpartner till Barncancerfonden.

Ahlsell har under 2016 och 2017 använt sin organisation och sina upparbetade processer för att ta fram 150 000 ledreflexer till Barncancerfonden. Ahlsells bidrag till Barncancerfonden är att de genomfört hela upphandlings- och produktionsprocessen och kvalitetssäkrat reflexen till kraftigt subventionerat pris. Pengarna från försäljningen av reflexerna går direkt till Barncancerfonden.

– Vi hoppas såklart att ledreflexerna blir en storsäljare så att Barncancerfonden kan överträffa sina insamlingsmål, säger Magnus Nordstrand.